Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Hilangkan Parut Jerawat

186
Posted April 30, 2013 by nenek in Petua Kecantikan
kayu-manis

jerawatMuka yang sering ditumbuhi jerawat, menjadikan muka nampak kotor dan mengerunkan dengan bintik2 hitam memenuhi muka. Rasa kenyakinan akan berkurangkan tatkala berhadapan dengan orang ramai.

Dengan itu, untuk mengembalikan kenyakinan tersebut, rasa bebas dan cantik dengan muka yang berseri amalkan penggunaan Kayu Manis.

Kayu manis tersebut hendaklah di tumbuk halus sehingga menjadi serbuk. Serbuk tersebut kemudiannya disapukan ke muka. Biarkan sehingga 5 hingga 30 minit. Kemudian bilas dengan air. Amalkan 2 kali atau 3 kali sehari. InsyaAllah parut dan kesan hitam akan hilang. :)

* Kayu manis bukan sahaja dapat menanggalkan parut jerawat malah parut lain juga. Untuk medapatkan hasil yang lebih ketara, amalkan sekerap yang mungkin.


About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

186 Comments


 
 

  1.  
    yna

    cam ne nk gne kulit kyu mnis ngn bdak sejuk..cmpur skali ke..




  2.  
    yna

    cmpur ke bdak sejuk n klt kyu mnis uw…plezzzz help me:(




  3.  

    tupang tanye..sye dah cuba dah amalkan tetapi tidak berkesan macam manew nk hilangkan parut jerawat nih..tlong lah syew plezzz




  4.  
    nur

    sy kerap menggunakan kayu manis dicamprkan air biasa untuk mghilangkan parut sma ada parut jerawat atau parut biasa.. memg berkesan! sies weh!




  5.  

    saya student dan duduk di asrama. kalau saya mnggunakn kulit kayu manis mnybabkan kawan sy x slesa. tpi parut di mka sy mnybabkn sy krng yakin. ada petua lain x untuk student mcm sy?




    •  

      kenapa pula dia tak selesa?

      pentingkan keselesaan diri sendiri dulu, takperlu fikir apa yg org lain fikir.

      selalin itu boleh cuba pakai sabun susu beras, selain baunya yg wangi dpt menghilangkan bau badan, ia juga mampu mencerah kulit dan menanggalkan parut jerawat atas kuasa dari Nya. Tq




  6.  

    cm mane nk hilangkan hitam celah peha?dulu saya gemuk sAMPAI MELECEK KAT CELAH PEHA…LALU TNGGALKAN PARUT DAN KESAN GELAP….MACAM MANA NAK HILANGKA…PLEZZZZ…BANTU SY……




  7.  

    Pakai kayu manis yang memang dijual serbuk tu berkesan tak?




  8.  
    joey

    ermmm…bleh bantu sye x…klau nk hilang kan prut kat kaki…bleh jgk ke?berkasan jgk ke?




  9.  
    Cals

    Tlg bagi tips utk hilang kan jerawat Kat muka… Dulu x de skrg baru timbul byk… X selesa Tlg saya plz….




  10.  


  11.  

    klau dahh tumbuk jd serbuk kayu manis tuu , sapu kat muke je ehh ? ta payah campurkn air ?
    sabun susu beras tuu ade jual dkat mane ehh ?




  12.  

    thanks tubuhkan petua ni..ia amat berkesan..




  13.  
    bel

    petua ni sesuai x dengan kulit sensitif?




    •  

      biasanya kulit sensitif ni kulit nipis. guna sikit aje serbuk kayu manis tuh.. pastu pas 5minit basuh. tak payah tunggu, bangun pagi baru basuh.




  14.  
    la

    kla umur 13 tahun amalkan cara ni bleyh tak??




  15.  
    la

    kalau umur 13 tahun amalkan cara ni bleh tak??




  16.  
    arez

    pakai setiap malam ker´╝čagak2 la., bile dia hilang




  17.  
    yah

    keperluan yang remaja perlu jagauntuk cantik??




  18.  
    berkesan

    saya cuba unt parut keloid juga.nampak juga ada perubahan..




  19.  
    ida

    Mka sya dlu xada jerwat skrg sya salah pky prpduk…tros naik jerwat..tlg bg petua utk sy yg cpt kesan..plzzzzzxxxx




  20.  
    fadhli

    bagaimna hilangkan tahi lalat bekas jerawat?
    kayu manis tu perlu d cmpur air atau tidak?




  21.  

    tolong bagi tip untuk hilangkan jerawat kat mula boleh tak ? dulu takde semejak umur meningkat bertimbul – timbul jerawat . tolong la jerawat menjadikan saya seorang yang pendiam
    malu sangat tolong lah pleze




  22.  
    wan

    mcm mna cara hendak menghilangkan kulit muka brminyak




  23.  

    sy nk kongsikn sdikit,kuyu manis tmbuk shingga lumat n cmpurkn sdkit mdu hasil terbaik dpat di lihat dlm 2 minggu ;)




 
 



Leave a Response

(required)


Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.