Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Kebaikan Bedak Sejuk

43
Posted December 29, 2010 by nenek in Petua Kecantikan

Petua Nenek Moyang kita dulu, cantik dengan Bedak Sejuk;

1. Melicinkan kulit muka

2. Memberi kesegaran pada kulit

3. Mengurangkan kadar pengeluaran sebum/minyak pada kulit

4. Menanggalkan sel kulit mati

5. Ia membantu sejukkan kulit

6. Membersih dan menegangkan wajah


loading...

About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

43 Comments


  1.  
    daya

    saya mengalami masalah kulit badan yang tidak sekata.macam mana nak buat ye..bila kena sunburn,kulit akan hangus..tapi saya cuba pakai losyen,pun takde effect apa-apa.




  2.  
    ihsaniah

    saya juga menggunakan bedak sejuk tetapi muka saya bertambah gatal dan berjerawat..macam mane tu nek?




  3.  

    saya juga mengalami kulit muka yang berjerawat tp apabila saya pkai bedak sejuk.kurang la sikit.tp kwn saya kta mka saya nmpk sedikit kering,adakah ini punca bedak sejuk??apakah jalan penyelesaiannya?




  4.  
    diana

    emmmm sy pakai beak sejuk yg jenis cecair…. pkai je rse mereyam.. tp bile bsuh muka takde pape pun…




  5.  
    amanda

    saya nak tanya adakah bedak sejuk dipakai sblm tidur sehingga pagi esok kemudian dibilas dgn air. bkn apanya saya lemas sewaktu nak tidur (sambil muka saya ada bedak sejuk) bedak sejuk masuk dlm mata disebabkan angin kipas.harap maklum balas.




  6.  
    maria

    Salam. Sya pernah bedak sejuk dan kulit saya jadi semakin teruk. Dipenuhi ruam yg merah-merah dan jerawat. Ape yg perlu saya lakukan ? Kdg2 ruam tuu terasa pedih.




  7.  
    BEAT

    Saya mengalami kadar keluaran minyak pada kulit yang agak boleh tahan, saya jugak mengalami muka yang agak sedikit kusam and tidak bermaya, bila pakai bedak sejuk, ianya berkesan, keadaan kulit muka saya bertambah baik ;D Makseh Nek (:




  8.  
    nurul

    bagaimana nak hilangkan ketiak hitam




  9.  

    sy ade pakai bedak sejuk warna kuning. 5min awal, muka rase dingin. selepas tu tak rase pape dah. adakah elok pakai bedak sejuk yg meninggalkn kesan dingin di muka?




  10.  

    erm..nk tnye ckit..cmne cra penggunaan bedak sejuk tu ek..?sebelum tempek kt muke nk celop gne air ke dlu?atau gne terus cmtu je? sye x pernah pkai lagi bende2 cmni..tu pasal la tnye..




  11.  
    Maira

    Boleh hilangkan sunburn tak ye?




  12.  
    yaya

    Kalau bedak sejuk letak dekat jerawat je bolh ke ?




  13.  
    izzah

    Nek bedak sejuk ni boleh putihkan muka tak?




  14.  
    kina

    Salam.. nek boleh ke pakai bedak sejuk waktu siang bersama dengan krim yang selalu digunakan? Kalau boleh macam mana cara untuk memakainya?




  15.  
    Hanani

    Nek, bedak sejuk ni pkai waktu siang boleh ke? Brpe lame nk pkai nye?




  16.  
    merdina

    Nek,mcm mane nak tahu bedak sejuk nie ssuai dengan kulit kta ye?




  17.  
    liza

    assalam.sy dah b,tahun2 guna bedak sejuk.alhamdulilah 1jerawat pun xda.muka xbminyak.sy sarankan amalkan bedak sejuk selalu…petua y baek dan bagus…




  18.  
    Norhidayu Buhari

    Mcm mne nk atasi ruam dimuka ye nek??bedak sejuk jnis ape yg ok??




  19.  
    Wowot

    Saya nk tanya bedak sejuk apa yang bagus eh?




  20.  
    Naqib

    Saya nak tanya bedak sejuk boleh hilangkan parut demam chikenpox tak di muka




  21.  
    Syaz

    Nek bedak sejuk apa apa pun boleh hilangkan jerawat tak nek? Tolong balas nek hehe




  22.  
    Aina

    Sye pkai bedak sejuk tu gile berkesan laa dh la murah simple sangat drpd mkn ubat smpai 75 ringgit. Nek bedak sejuk ni baguslaa





Leave a Response


(required)

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.