Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Memerahkan Bibir Yang Hitam

15
Posted July 16, 2008 by nenek in Petua Kecantikan

manfaat-daun-sirihBibir yang hitam boleh kembali bertukar kepada warna merah.

Caranya ambil 3 helai daun sirih, perah airnya yang berwarna merah kemudian sapu di bibir pada waktu malam.

Amalkannya selalu dan insyaallah apa yg anda hajati akan menjadi.

 

 

Produk terkini : Obuse Lip Tint (whatsapp: 0123312030 utk order)

obuse lip tint

Rm20 siap postage


About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

15 Comments


  1.  

    hm yea ke ?? jope jadi ah ..




  2.  
    chiko

    x de cre laEn ke??




  3.  
    eira

    guna manjerin n mentega pun bole..sapu stiap mlm sblm tidur..amalkan stiap hri..InsyaAllah mujarab..^^




  4.  

    salam nenek . . zira ade masalah ni . . mcm mane nak hilangkan parut jerawat kat muke ?




  5.  

    nenek,mentega dgn margerin tu boleh jgk kan??agaknye berpa masa yg diambil tok berkesan ye nek??




  6.  
    Lysa

    Askum nenek , saya ade masalah nie . saya masih berseolahan . jadi saya selalu lah berjemur .. jdi kulit sye semakin coklat .. jdi ape yang perlu saya buat ??




  7.  
    faiz Net

    tapi nak sapu air daun siri tu tiap2 malam sampai bila??




  8.  
    delaila

    macam mana nak perah daun sirih tu ? kena blender delu ke ? dan kalau pakai malam, kena pakai sampai pagi ke ?




  9.  

    Salam, saya ada masalah kulit melecur akibat letak kayu manis di muka. Kulit muka terkopek hingga nampak isi. Macam mana nak pulihkan?




    •  

      Wasalam, biasanya kita letak air hasil geseran kayu manis dimuka.. bukan terus letak kayu manis ya..
      Pastu sapukan air tersebut hanya pada kulit yg berparut atau bermasalah itu.. ia akan mengelupaskan dan menanggalkan kulit2 mati sahaja spy sel2 kulit yg baru muncul.

      Bagaimanapun, untuk memperbaiki sel2 kulit yg rosak.. seeloknya menggunakan krim2 pelembap yg berkesan. Untuk petua trational, amalkan penempelan tomato yg telah ditumbuk ke muka. Jadikan ia sebagai masker sehingga kulit2 yg rosak akibat melecur itu bertambah baik.





Leave a Response

(required)


Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.