Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Memutihkan Kulit Muka

299
Posted July 27, 2008 by nenek in Petua Kecantikan

Ambil sebatang timun batang diparut isi dalam nya dan campur bersama 1/2 biji limau nipis bersama bedak sejuk dipakai dimuka tiap-tiap malam. Pakai sebagai masker hingga kering dan kemudian cuci dengan air bersih. Insyaallah kulit muka akan jadi putih dan jerawat pun hilang.

atau

 

 

 

Gunakan gel daun Lidah Buaya. Lumurkan ke muka 2 kali sehari. Setelah kering, bersihkan dengan air suam.

 

 

 

Petua Tambahan dari Ummu a.k.a Ntahlah;

Parutkan lobak+telur kuning+air limau nipis
cara2: sebatikan dan tempek pada muka dalam setengah jam atau lebih,basuh muka dengan air bersih dan hasilnya memuaskan,lepas basuh anda akan dapat lihat hasilnya,muka cerah dan berseri.


loading...

About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

299 Comments


 
 

  1.  
    hanim

    nenek,yg timun diparut isi dalam nye,amek y
    g luar ke yg isi dlm utk dicmpur dgn limau and bdak sjuk?




  2.  

    Nenek petua tambahan dari ummu tu nenek tahu dak…dia kata lobak apa? Lobak putih ka lobak merah…




  3.  

    tmpng tnye nek…lidah buaya 2 prlu cuci dlu ke sblum gne???




  4.  

    terima kasih atas petua yang diberikan




  5.  

    a’kum nek. leh buat kat kulit badan ke?




  6.  
    nhg

    boleh buat kat kulit tak nek??




  7.  

    gel daun buaya tu gtal kn .. ??




  8.  

    Tp kan nenek..lidah buaye bkn utk melebatkan bulu ke…




  9.  
    Love family

    Nk cube la




  10.  

    pokok lidah buaya tuh boleh menghilangkan jerawat dgn kulit berminyak ke ?/




  11.  
    ana

    assalamualaikum.
    kalau jerawat yg disbabkan oleh resedung mcm mna ek?? agak2 blh hilang ke??




  12.  
    zaf

    nek, sabun susu beras tu boleh guna untuk muka tak ?




  13.  
    teha

    salam…….nek nk hilangkan sel kulit mati sebab resdung cam manew




  14.  
    nursyazwani salim

    nenek,macam mane nak cari sabun susu beras ye nek,kat tempat saya takde langsung tempat jual benda2 ni




  15.  
    aini

    kalau ade jerawat mcm mne pulak???




  16.  
    Suhailah

    muka sy jdi hitam sejak umur sy 5 tahun..lepas mandi kat pantai..boleh try ker kalo macm tu??




  17.  
    MeesyaAzwa

    kalau air limau nipis tak ada boleh gantikan dengan apa ye ?




  18.  

    nek,klu nk putihkn tangan n kaki nk buat cmne erk????..buntu dhny..




  19.  

    assalam,nek saye nk tnye sye ade resdung dan disebabkan resdung tu la kulit saye ditumbuhi jerawat!!jadi ape patut sye lakukan untuk menghilangkn jerawat itu??




  20.  
    amer

    nek….nk pakai mcam mne ?




  21.  

    nek boleh tak sya gna tu sabun susu beras yang berumur 12 thun




  22.  
    arif

    nenek yg bedak sejuk cara gunanya macam mana saya tak faham tolong jelaskan ? hope balas nenek terima kasih :)




  23.  
    Arena

    nek,

    Timun tu nak di ambil airnya atau buah timunnnya? Kalau diambil buahnya maknanya masker tu jadi kasar-kasar lah ye? bukan halus?




  24.  

    Nek ada lagi petua x?




  25.  

    sampai kering dimuka




  26.  

    nek,kalau yg usia 12 thn kebawah boleh ker?




  27.  
    amer

    brape hri nk pakai nie




  28.  

    Salam Nek,Saya Nak Tanya kat nek sbun susu beras berapa harganye?




  29.  

    wasalam, skrg minima 6biji sabun ya.rm30 whatsapp 0123312030..siap pos sem




 
 



Leave a Response


(required)

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.