Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Memutihkan Kulit Muka

283
Posted July 27, 2008 by nenek in Petua Kecantikan

Ambil sebatang timun batang diparut isi dalam nya dan campur bersama 1/2 biji limau nipis bersama bedak sejuk dipakai dimuka tiap-tiap malam. Pakai sebagai masker hingga kering dan kemudian cuci dengan air bersih. Insyaallah kulit muka akan jadi putih dan jerawat pun hilang.

atau

 

 

 

Gunakan gel daun Lidah Buaya. Lumurkan ke muka 2 kali sehari. Setelah kering, bersihkan dengan air suam.

 

 

 

Petua Tambahan dari Ummu a.k.a Ntahlah;

Parutkan lobak+telur kuning+air limau nipis
cara2: sebatikan dan tempek pada muka dalam setengah jam atau lebih,basuh muka dengan air bersih dan hasilnya memuaskan,lepas basuh anda akan dapat lihat hasilnya,muka cerah dan berseri.


About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

283 Comments


 
 

  1.  

    leceh la nek , sy guna gel lidah buaya melekit lekit . huu ~




    •  

      melekit2 dan gatal merenyam tulah penawar dan khasiatnya dik. Macam produk skin care auramaya ni.. mmg rasa gatal sebb ada alovera ni.




  2.  

    jika muka saya ada hitam2 bleh juga jadi cantik kh?




  3.  

    sesuai x untuk lelaki???




  4.  

    wacccHHHH berManFaat Bnget nheaaa.,,,,




  5.  

    sya p0wn ada ptua yg nk d’k0ngsi gak. .
    Petua m’cerhkn kulit;-
    T0mat0 dibelah dua,gula @garam juga diperlukan bgi m’hilgkn jeragat muka.Tomat0 yg dibelah tdy,dig0s0k dgn gula@garam tdy mengikut pusingn jam,biarkn s’hingga kering,kmudian bilas.Selepas itu,keringkan muka dgn kain@s0mething yg b0leh d’keringkn,lepas tu amek plark ktulan air btu,gntikn sbgai t0ner.G0s0k dimuka dan keringkn..insyaallah wjh cerah dan sgar sntiasa..:)




  6.  
    aiman

    kalau nak hilang kan jerawat kat dahi macam mana ?




  7.  
    solehah

    macam mane nak cerahkan kulit tangan yang hitam?




  8.  
    N_q_ud__n

    Kalau Lelaki Boleh Guna Kan,Nenek ?




  9.  

    yg aloe tu kene buat brape miggu




  10.  

    lobak,telur kuning &air limau nipis diperlukan berapa?




  11.  
    tity

    kalau guna lidah buaya 2 .. muka tidak gatal kh ???




  12.  

    muka saya ada banyak jerawat saya tergila 2 nak hilang kannya




  13.  
    Ieda

    kalau umur 16 tahun…guna petua kat atas tue boleh kha ?




  14.  

    nek , yg cara pertama tu kan , pkai setengah jam jgk ke ?




  15.  
    tyhaa damaru

    nek cmne nak oder sabun susu beras tu nek…




  16.  

    mcm mne nak oder sabun beras tu nek




  17.  
    saadah

    kalau darjah enam boleh x nek?




  18.  

    klau sya kol nenek bila2 masa bleh ke.untuk mklmat lnjut.




  19.  

    kalau pakai lidah buaya tu berapa lama ye?




  20.  
    fiza

    salam..nnek sy baru sahaja habis bersukan,kulit sy mnjadi kering, kulit mnjadi hitam..adakah produk sabun susu beras ini sesuai untuk sy??




  21.  

    nek, kalau sabuntu boleh beli kat mana?




  22.  

    lobak merah leh..??




  23.  
    hanim

    nenek,yg timun diparut isi dalam nye,amek y
    g luar ke yg isi dlm utk dicmpur dgn limau and bdak sjuk?




  24.  

    Nenek petua tambahan dari ummu tu nenek tahu dak…dia kata lobak apa? Lobak putih ka lobak merah…




  25.  

    tmpng tnye nek…lidah buaya 2 prlu cuci dlu ke sblum gne???




  26.  

    terima kasih atas petua yang diberikan




  27.  

    a’kum nek. leh buat kat kulit badan ke?




  28.  
    nhg

    boleh buat kat kulit tak nek??




  29.  

    gel daun buaya tu gtal kn .. ??




  30.  

    Tp kan nenek..lidah buaye bkn utk melebatkan bulu ke…




  31.  
    Love family

    Nk cube la




  32.  

    pokok lidah buaya tuh boleh menghilangkan jerawat dgn kulit berminyak ke ?/




  33.  
    ana

    assalamualaikum.
    kalau jerawat yg disbabkan oleh resedung mcm mna ek?? agak2 blh hilang ke??




  34.  
    zaf

    nek, sabun susu beras tu boleh guna untuk muka tak ?




  35.  
    teha

    salam…….nek nk hilangkan sel kulit mati sebab resdung cam manew




  36.  
    nursyazwani salim

    nenek,macam mane nak cari sabun susu beras ye nek,kat tempat saya takde langsung tempat jual benda2 ni




  37.  
    aini

    kalau ade jerawat mcm mne pulak???




  38.  
    Suhailah

    muka sy jdi hitam sejak umur sy 5 tahun..lepas mandi kat pantai..boleh try ker kalo macm tu??




  39.  
    MeesyaAzwa

    kalau air limau nipis tak ada boleh gantikan dengan apa ye ?




  40.  

    nek,klu nk putihkn tangan n kaki nk buat cmne erk????..buntu dhny..




  41.  

    nek,kalau yg usia 12 thn kebawah boleh ker?




 
 



Leave a Response

(required)


Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.