Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Memutihkan Kulit Muka

299
Posted July 27, 2008 by nenek in Petua Kecantikan

Ambil sebatang timun batang diparut isi dalam nya dan campur bersama 1/2 biji limau nipis bersama bedak sejuk dipakai dimuka tiap-tiap malam. Pakai sebagai masker hingga kering dan kemudian cuci dengan air bersih. Insyaallah kulit muka akan jadi putih dan jerawat pun hilang.

atau

 

 

 

Gunakan gel daun Lidah Buaya. Lumurkan ke muka 2 kali sehari. Setelah kering, bersihkan dengan air suam.

 

 

 

Petua Tambahan dari Ummu a.k.a Ntahlah;

Parutkan lobak+telur kuning+air limau nipis
cara2: sebatikan dan tempek pada muka dalam setengah jam atau lebih,basuh muka dengan air bersih dan hasilnya memuaskan,lepas basuh anda akan dapat lihat hasilnya,muka cerah dan berseri.


loading...

About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

299 Comments


 
 

  1.  
    Hana

    kalau budak umur 14 tahun mcm sy ni, blh ke gune petua nenek ni? (petua yg bwh sekali tuh) blh ke,nek? :<




  2.  
    amira

    kalau saya pulak darja 4 boleh ke nek?takut jerawat je…….




  3.  
    ain

    tkde petua lain ke?? ssh la..




  4.  

    petua yg bawah tu kena buat sekali je ke




  5.  
    Shasha

    Saya Darjah 4 Boleh Ke Guna Nenek??




    •  

      boleh cuba dik.

      bagaimanapun, keadaan kulit akan berubah bila adik meningkat dewasa kelak. cuba kena amalkan kebersihan diri sentiasa.




  6.  

    leceh la nek , sy guna gel lidah buaya melekit lekit . huu ~




    •  

      melekit2 dan gatal merenyam tulah penawar dan khasiatnya dik. Macam produk skin care auramaya ni.. mmg rasa gatal sebb ada alovera ni.




  7.  

    jika muka saya ada hitam2 bleh juga jadi cantik kh?




  8.  

    sesuai x untuk lelaki???




  9.  

    wacccHHHH berManFaat Bnget nheaaa.,,,,




  10.  

    sya p0wn ada ptua yg nk d’k0ngsi gak. .
    Petua m’cerhkn kulit;-
    T0mat0 dibelah dua,gula @garam juga diperlukan bgi m’hilgkn jeragat muka.Tomat0 yg dibelah tdy,dig0s0k dgn gula@garam tdy mengikut pusingn jam,biarkn s’hingga kering,kmudian bilas.Selepas itu,keringkan muka dgn kain@s0mething yg b0leh d’keringkn,lepas tu amek plark ktulan air btu,gntikn sbgai t0ner.G0s0k dimuka dan keringkn..insyaallah wjh cerah dan sgar sntiasa..:)




  11.  
    aiman

    kalau nak hilang kan jerawat kat dahi macam mana ?




  12.  
    solehah

    macam mane nak cerahkan kulit tangan yang hitam?




  13.  
    N_q_ud__n

    Kalau Lelaki Boleh Guna Kan,Nenek ?




  14.  

    yg aloe tu kene buat brape miggu




  15.  

    lobak,telur kuning &air limau nipis diperlukan berapa?




  16.  
    tity

    kalau guna lidah buaya 2 .. muka tidak gatal kh ???




  17.  

    muka saya ada banyak jerawat saya tergila 2 nak hilang kannya




  18.  
    Ieda

    kalau umur 16 tahun…guna petua kat atas tue boleh kha ?




  19.  

    nek , yg cara pertama tu kan , pkai setengah jam jgk ke ?




  20.  
    tyhaa damaru

    nek cmne nak oder sabun susu beras tu nek…




  21.  

    mcm mne nak oder sabun beras tu nek




  22.  
    saadah

    kalau darjah enam boleh x nek?




  23.  

    klau sya kol nenek bila2 masa bleh ke.untuk mklmat lnjut.




  24.  

    kalau pakai lidah buaya tu berapa lama ye?




  25.  
    fiza

    salam..nnek sy baru sahaja habis bersukan,kulit sy mnjadi kering, kulit mnjadi hitam..adakah produk sabun susu beras ini sesuai untuk sy??




  26.  

    nek, kalau sabuntu boleh beli kat mana?




  27.  

    lobak merah leh..??




  28.  


  29.  

    lumatkan.. tumbuk pun boleh




 
 



Leave a Response


(required)

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.