Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Mencantikkan Kulit Muka

23
Posted February 20, 2012 by nenek in Petua Kecantikan

Untuk jadikan kulit muka yang cantik, mestilah rajin mencuci;

1. Sapu muka dengan telur -merah/putih biar hingga kering

2. Cuci muka dengan air suam dan sapukan limau nipis dan basuh sekali lagi kemudian lapkan dgn tuala yg bersih.

3. Lakukan sekali sehari insyaallah kulit muka anda tidak ditumbuhi jerawat dan menegangkan kulit muka yang kendur.


About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

23 Comments


  1.  
    zana

    nenek.xde k petua nk melansingkan bentuk muka..muka sy ni tembam..pastu nmpk sgt dagu ni berlapis..mcm ner nk bg runcingkan dagu nie..




    •  
      nenek

      langsingkan? nak cantik muka.. amalkan senyum selalu. Ada petua untuk tegangkan dagu iaitu petua dari nenek kepada nenek.. caranya..
      Lengukkan muka ke atas sedikit (pandang ke siling rumah), kemudian urut sedikit dagu dengan kedua belah tangan dari hujung dagu ke leher.
      Untuk lebih mudah.. berbaring di atas katil dengan kepala jatuh di tepi katil. Lakukan selama beberapa minit.. lakukan sekerap mungkin.. :)




  2.  
    princess

    ermm…nek,,yang bahagian mencantikkan kulit muka tu kan,,untuk kulit berminyak tak kesah ke nek?




  3.  

    wah… bgusnye ptua nenek! tmbah la lgi ya




  4.  
    pieja

    kulit ada jerawat..nak wat licin n make up nampak cantik cam xda jerawat..




  5.  
    g3nj1

    nek…bagaimane nak bagi dagu ke belakang skit
    kerana dagu saya kedepan
    boleh tolong x nek…………………
    : )




  6.  
    qielah

    nek….ada x petua hilang selulit d paha?




  7.  
    kirana

    mcm mane nk hilangkn parut lame d kaki????




  8.  
    jessica

    salam nek..mahu tanya sikit..ada petua utk membentuk kontur di bahagian pipi dan di bahagian dagu supaya ada bentuk V sikit..sebab di bahagian tepi pipi saya agak tenbam sikit..




  9.  

    camekom nek…muka saya ada prob cket la..pantang kna suhu suhu yang panas jerawat mula kuar…then bintik2 itam tue pown kuar….cm na atasi nya??




  10.  
    azzam

    ade x care2x nk kruskn bdan ngan cepat.. tlong ar nek..




    •  

      ada.. guna produk sauna nenek. mandi wap dlm bhs melayunya.. boleh klik produk pelangsingan dan kesihatan di atas.. halal, mudah, cepat dalam menguruskan badan. Jaminan 1 tahun.




  11.  
    syidah

    nek..cam ner nak ilangkan tembam d pipi??
    sbb…kalau nk pkai tdng mesti nmpk tembamnya….




  12.  

    Assalamualaikum nenek,cm ne nk merdukan suara yg sumbang,sengau ? tolong nek…klu ade pe2 yg sy x thu sy nk tnye nenek..




  13.  
    rara

    Nek,
    Minta tips dr bahan tradisional, untuk menyamakan wrna kulit yg belang.. Tqu




  14.  
    suu

    nek, , mcam mana nak hilangkan jerawat atas dahi dengan parut sekali :)




  15.  
    masni mad lina

    nenek,mcm mna nak cerahkan muka dengan menggunakan air ha?





Leave a Response

(required)


Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.