Panduan Tips dan Petua Mudah Dalam Kehidupan Seharian

 


Petua Putihkan Ketiak dan Hilangkan Bau Badan

140
Posted August 19, 2015 by nenek in Petua Kesihatan

limau-nipis

Petua ini memang biasa kita dengar apabila di tanya kepada orang-orang tua dahulu.

“macammana hendak putihkan ketiak?”.

Jawapanya sangat mudah, murah dan senang. Iaitu menggunakan kapur makan atau kapur sireh dan juga limau nipis. 

Ketiak yang hitam atau gelap biasanya disebabkan penggunakan pencukur bulu ketiak yang kerap, banyak berpeluh dan kurang mandi ..

 

sabun susu beras

sabun ini juga dikatakan mampu menghilangkan bau badan dan ketiak yang hitam

minima 6biji sabun susu beras RM30sm Termasuk pos

whatsapp 0123312030

Antara Cara-caranya untuk mengembalikan keputihan ketiak seperti sediakala,

1. Ambil secubit (menggunakan 3 jari) kapur makan, kemudian campurkan dengan sedikit air perahan limau nipis, dan sapukan ke bahagian ketiak yang hitam tersebut. Seeloknya semasa mandi. Dengan membasahkannya bahagian ketiak dahulu. Kemudian gosok ketiak, seeloknya gosokkan ketiak anda dengan kepala lutut. Dengan cara ini, ketiak anda akan cepat bersih dan saki baki daki akan tanggal dengan mudah. Anda akan merasa sedikit pedih/panas, namun tidak sampai memudaratkan kesihatan kulit anda. Amalkan sekerap mungkin iaitu 2 kali seminggu semasa mandi. Sehingga ia putih seperti sediakala.

Kapur makan ini bukan sahaja akan memutihkan bahagian ketiak, namun ia juga mampu menghilangkan bau badan dan lebih mudah menanggalkan bulu ketiak iaitu dengan hanya menariknya dengan tangan. InsyaAllah.

2. Cuci ketiak anda dengan parutan lemon dan timun selama 15-20 minit sehari, setelah itu basuh bersih dengan menggunakan air suam.

3. Gunakan TAWAS bercampur air suam sedikit, kemudian gosokkan ketiak dengan menggunakan span ataupun kapas.

**************************************

sabun faws putihkan ketiakSelain itu, Sabun FAWS ini juga dapat memutihkan KETIAK yang hitam, dan sabun gabungan 7 bunga ini dapat menghilangkan bau badan yg tidak menyenangkan.

Harga jual rm50,
100gram
pos rm6sm/10ss
whatsapp 0123312030

15 #Kebaikan #FAWS yang lain:

1. Mencerahkan kulit seluruh badan
2. Menanggalkan daki
3. Menghilangkan bau badan
4. Menaikkan seri wajah
5. Meningkatkan proses awet muda
6. Memberikan ketenangan ke tahap alpha
7. Memelihara kesabaran dan kerohanian diri dalaman
8. Tampil lebih berkeyakinan dan bekarisma tinggi
9. Menguatkan daya penarik
10. Menstabilkan emosi, spiritual, mental dan fizikal
11. Mengubah personaliti dan pemikiran ke arah yang lebih positif
12. Meredakan stress dan kemurungan
13. Membantu tidur nyenyak ke tahap Delta
14. Mengharumkan aura tubuh
15. Perlindungan psikik dan gangguan unsur-unsur asing

Ingredients : Rose Extract, Jasmine Extract, Gardenia Extract, Chamomile Extract, Lavender Extra, Ginger Flower Extract, Peony Extract, Glycerin, White Sugar, Distill Water.
Function : Body and Face whitening, firming and aura refreshing.

 

*******************************

sabun_herbaSABUN HERBA BEAUTIFUL LIFE ORIGINAL

Sabun rumusan turun temurun dari abad ke 20 ini menjadi pilihan masyarakat melayu sepanjang zaman. Telah diperbaharui dengan teknologi bio bagi menambahbaikkan sari segi ketulinan kebersihan dan keberkesanannya dalam menjadikan ia pilihan altenatif yang terbaik. Nikmati mandian yang lebih bersih tanpa rasa was-was.

Bahan2:

* aqua– air
* olive oil – minyak zaitun
* hydrogenated castor oil – minyak sayuran
* nucifera oil – minyak dr kelapa
* Propylene Glycol – pengental
* glycerin – pelembap dr lemak tumbuhan
* sucrose – gula
* sorbitol marine collagen – kolagen dr sumber laut
* black seed oil – minyak habatussauda
* fragrance – pewangi

Kegunaan Untuk :
Kulit merekah
Masalah kulit
Badan berbau
Rambut gugur
Resdung
Menegangkan kulit

Harga : Rm 35 SM / RM 38 SS / SGD 19 (SINGAPORE)
Belum masuk pos.

PEMBORONG/PENGEDAR/DROPSHIP DIPERLUKAN

Whatsapp 0123312030

Cara Guna: Sapukan pada tempat-tempat/kulit yang bermasalah. Biarkan selama 3-5minit atau semalaman selepas sapuan. Kemudian mandi/cuci seperti biasa.

Ready Stock! Bungkusan menarik. Sesuai juga dijadikan sebagai HADIAH.


loading...

About the Author

nenek

Memberi pelbagai petua kepada pelbagai masalah. Petua-petua ini diambil berdasarkan kepada petua nenek moyang, pengalaman sendiri, pengalaman pembaca dan pengguna yang lain. Petikan media massa dan elektronik juga.

140 Comments


 
 

  1.  

    nek mcm mne nk hilangkan peluh dri ketiak???? mlu bila jumpr kwn2 selalu j ketiak basah 🙁




  2.  
    yaya fly

    Nek.ketiak sye slalu berpeluh N berbau….mcm mne. Nk hilang kan de ye nek
    kekedang sye mlu dngan kwn2 sye nek….harap petua nenek ni blh membantu sye ye nek..
    Tlg jawab yew nek…




  3.  

    Nek mcm mne nak hilang kan peluh dan bau nyea ye nek
    Da mcm2 sye pkai nek tpy xd yg ber kesan pon nek
    Kadang sye malu dngan kwn2 sye N bf sye..saye rase
    Maluuu sngat nek…




  4.  
    masita

    kita pakat sental dgn klorox…mcm2 cuba tp tk berhasil




  5.  
    widya

    x taw mcm mana rupa kapur makan atau kapur sireh..




  6.  
    fen

    bagaimana cara nk hilangkan kedutan di bawah mata?




  7.  
    ain

    nek ktiak mak saye hitam sangat sbb di gatal pastu dia garu sampai luka…..law cuba sabun beras ni boleh ye nekk…




  8.  
    no name

    nek…ketiak dan badan saya selalu mengeluarkan peluh yang banyak…selepas itu akan menyebabkan bau busuk…macam mana nak atasi..malu untuk keluar bersama member2,..




  9.  
    saya

    assalamualaikum….kalo peha hitam akibat melecet pon boleh x guna petua yg sama mcm hilangkn hitam di ketiak x nek..???




  10.  
    balqis

    nek ketiak saya tak de lah hitam sgt cume mcm garis garis je mcm mane nak hilangkan ek? sye seganlah klau berdepan dgn kwn2 tlg lah saya




  11.  
    zue

    nek,sabun tuh ad lagi stoknye??




  12.  
    Ain...

    Assalamualaikum,nek.klu sabun tu nk beli tp nk 2 ketul je blh x?




  13.  

    sabun tu boley pkai kt muke jga ke nek?




  14.  
    Mina

    nek ketiak saya dan lutut saya hitam n gelap saya slalu pakai deodorant yg dikatakan boleh putihkan ketiak yg gelap




  15.  
    aja

    Salam. Cam ne nk hilangkan bau badan secara kekal. Sya dh guna deodorant perspire x. Dh minum air sirih dh guna pn kaput dgn limau ttp juge tidak berkesan. Rsa rendah diri sangat




  16.  
    si runsing

    nek, sabun yang nenek promote tu ade lagi ? tiak mula nak hitam




  17.  
    NADIA

    salam.. stok sabun beras tu ade lg ke?. nak oder camne yek




  18.  
    mira

    saya nak sangat ketiak saya putih . saya malu nak pakai bju yg pendek . sebab ada kesan hitam yg lepass di cukur . macam mna eh ?




  19.  
    Nana

    Kalo bg mereka yg bdannya berbau blh gne sabun ni ke nek?
    Bau badan blh hilang dengan serta merta ke nek?




  20.  
    kayla

    saya mengalami masalah ketiak hitam dan berbau apabila berjalan jauh..nek blh bgitau sabun apa yg bgus…dan stoknya aada lagi ke???? Tolong..




  21.  
    nurul alya

    sabun beras tu macam mana saya nak dapatkan . boleh bagi number whatsapp tak ? saya mak sabun beras tu laaa




  22.  
    zakiah

    Assalam ,, nek .. sabun beras tu ad stok lg tak ??




  23.  
    secret name

    Ai nenek. Hmm,
    Saya ada msalah ktiak berbau.
    Even baru mandi pun ktiak sy ada kluarkan bau.
    Awalnya mmg x kuat, bila sy dh mula berpeluh .
    Baunya kurg mnyenangkan sy. Lgi” klau sudh smpai petang. Saya mlu sgt” ngn kengkawan sy yg satu kerja. Mereka pun kerja dri pgi smpai ke petang pun xdelah bau mcm s
    Tengik mcm sy. Mmg salah satunya faktor keturunan,ayh sy seorg yg kuat brpeluh dn mngluarkan bau yg tdk sedap.
    Tpi pelbagai sy sdh cuba, perpirex pun dh. Sehari dua bolehlah tkda bau, pstuh esoknya kna pkai lg. Dan skrg sy tngok ktiak sy hitam.
    Takda cara ke nk ubatkn msalah sy ni .




  24.  
    hati resah

    Salam nek…sabun tu ada stok x???sy nk cube…




  25.  
    Ayna

    Assalam…. Nenek sabun beras tu ade stok lagi X?




  26.  
    nurul

    tawas tu apa ye nek ?




  27.  

    ada stok. 4ketul rm20 semenanjung siap pos




  28.  
    PEMINAT HERBA

    As salam nek….apakah khasiat lain sabun susu beras tu??? Selain dpd masalah yg nenek nyatakan? ??




  29.  
    ariz

    boleh jugak pakai lutut orang lain… mana taw ketiak awak tu serasi dengan lutut org tu.. selamat mecuba. 🙂




 
 



Leave a Response


(required)

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.